1e dag met de camper

5 mei 2014

Jeetje wat een dag! Het is nu 22:00 uur lokale tijd en zijn al zo’n  2,5  uur op de campground. Na het opschrijven van de dag van vandaag moeten we nog het bed opmaken en de koffers uitpakken…wordt dus een latertje vandaag.

Vanochtend om 8:00 zou de shuttlebus  vertrekken. Er vertrokken er twee maar zonder ons want er stonden nogal wat mensen die mee wilden! Ach ja wachten moesten we toch want de transfer naar Forest City zou pas om 9:00 uur vertrekken van het vliegveld. Dus bij het hotel of bij het vliegveld wachten dat maakt niets uit.

Precies op tijd kwamen we aan op het vliegveld. Er stonden 3 touringcarbussen al helemaal vol met mensen!!! Er moesten 165 (!) mensen vervoerd moesten worden naar het terrein in Forest City (2,5 uur rijden) waar de campers werden uitgedeeld. Hoezo een unieke reis :-(. Ha,ha dat idee hadden we niet hoor.

DSC00744In de bus was het gezellig kletsen met de medereizigers. 2,5 uur was daardoor zo om.

Landschap waar we doorheen reden was niet erg aantrekkelijk. De (bejaarde) buschauffeur vertelde dat het vandaag de eerste dag in weken was dat de zon weer scheen. Lente heeft lang op zich laten wachten. Hopelijk blijft het weer ons zo goed gezind de komende 3 weken.

In Forest City reden we een terrein op helemaal vol met gloednieuwe campers. DSC00751Vandaag werden er 67 uitgedeeld. Helaas hadden ze er niet op gerekend dat er drie bussen tegelijk aan zouden komen dus het uitdelen zou wel wat tijd in beslag nemen.

Het grote wachten kon beginnen. Wim was alvast gaan kijken bij welke camper onze DSC00756naam stond. Het was een 31 ft camper (9,5) meter net als vorig jaar. Weer met 2 slide-outs waarvan de achterste een stuk breder is dan die van vorig jaar, dus nog meer ruimte!

We reden uiteindelijk om 3:30 uur van het terrein af. Garmin (a.k.a. Carmen) ingesteld op een Walmart en daar reden we de eerste miles van onze nieuwe roadtrip through the US of A.

Hmm bij de plek aangekomen waar Carmen aangaf dat we de bestemming bereikt hadden was wel een supermarkt maar geen Walmart. Die bleek verhuisd te zijn. Gelukkig was het niet moeilijk om het te vinden. Rechtsaf het parkeerterrein af en dan 10 minuten rijden, ja daar zagen we de Walmart al.

2 uur later en 300 dollar armer, maar zonder wijn en bier want dat verkochten ze niet bij deze Walmart, reden we weer weg op zoek naar de volgende supermarkt waar ze wel alcohol verkochten.

De klok gaf inmiddels al 19:00 uur aan en we hadden sinds het ontbijt van vanochtend niets fatsoenlijks meer gegeten en we moesten ook nog een campground vinden. Helaas in deze camper geen ‘bijbel’  (gids met alle campgrounds in de USA) maar mijn KOA (Kampings of America) app gaf aan dat er op 10 minuten rijden een campground was.

Carmen ingesteld op het adres (helaas wel richting het oosten waar we eigenlijk niet naar toe moeten) en 10 minuten later kwam er idd een KOA in zicht. Voor de verandering weer langs een treinspoor en de Interstate 90 (die we morgen westwaarts nemen) maar daar hebben we eigenlijk helemaal geen last van.

Jeetje de jetlag hakt er volgens mij weer in want ik zit hier meer duf te wezen achter de laptop dan dat ik nog wat kan bedenken over vandaag…..dus ik laat het hierbij 🙂

Nu 1,5 uur later (00:10 uur) kan ik het verslag on-line zetten en eindelijk gaan genieten van de eerste nacht in de camper.