Reisverslag Canada 2011

Vancouver

20 en 21 juni 2011

Wat een gave hotelkamer!! Het is meer een suite. We hebben een keuken, een woonkamer en een slaapkamer met 2 queensize bedden, oh ja natuurlijk ook een badkamer(tje) 😉 We dachten een standaard kamer te krijgen, dat is dit zeker niet!!! Wat een ruimte na 4 weken in een camper van 9 meter(ook niet al te klein)!
Vanochtend alle ontbijtspulletjes die we nog over hadden weggegooid..zooo jammer! Als we geweten hadden dat we een keukentje hadden, die hadden we nu nog mooi kunnen gebruiken/opmaken.Net maar weer nieuwe boodschapjes gedaan bij de Safeway.
Read more…

Van Tofino naar Qualicum Bay (oostkust VC Island)

18 juni 2011

Wat een teleurstelling, gisteren dacht ik nog dat we nog 2 dagen op Vancouver Island hadden (ik heb dat in het reisverslag inmiddels al verbeterd ;-)). Foutje, bedankt! We moeten morgen al weer terug naar het vasteland. Maandagochtend moeten we de camper inleveren.

Tofino

16 en 17 juni 2011

Vandaag (16 juni) weer wat Wildlife gezien!!! Op de weg van Port Alberni naar Tofino stopten we even voor een sanitaire stop en een bakkie koffie. We zaten voorin de camper, achter het stuur, we waren wat aan het kletsen ik zat aan de passagierskant (waar de co-piloot hoort te zitten) en keek naar Wim en gelijk ook in de linker buitenspiegel…ik zag wat zwarts bewegen op de weg. Het duurde even voordat het tot me doordrong, er stak een zwarte beer de weg over vlak achter onze camper. ‘Een beer, kijk door de ruit… uhh ik bedoel ik zie hem in de spiegel’. Wim stapte uit (hij durft!) maar geen beer meer op de weg. Zo onverwachts weer. We hadden het er nog over of in dat deel waar we reden ook beren zouden zijn…JA dus!!

Van Victoria naar Port Alberni

15 juni 2011

Pufff ik ga proberen een verslag te schrijven over vandaag. Mijn hoofd is een beetje dizzy van het koude biertje net toen we op het Japanse eten zaten te wachten en het rode wijntje bij het eten…dus excuses al vast als het een beetje onsamenhangend wordt 😉 Gelukkig heb ik Wim (die ik geen Wimmetoe meer mag noemen) als eindredacteur…dus het zal hopelijk nog wel meevallen ;-).

Victoria _ Vancouver Island

12 t/m 14 juni 2011

Het is nu kwart voor tien ‘s avonds, weer bijna een dag voorbij……….

Vanochtend ( 12 juni) zijn we op tijd opgestaan en zijn we iets later vertrokken dan we hadden gepland, maar no worries. We wilden de boot van 11 uur pakken en volgens Carmen (zo noemen wij de Garmin navigatie) zouden we om iets voor 10 bij de ferrie zijn. Carmen had gelijk. We hadden nog een gelukje want van 4 tot 24 juni kreeg je korting als je op vrij-, zater- of zondag over ging. Dat scheelde toch maar weer mooi 25 CADjes $. We hebben boven op het dek gezeten. We zaten achter een windscherm dus het was heerlijk warm. Ik lag lekker in het zonnetje….zzzzzzzz

Penticton

10 en 11 juni 2011

We zitten nu op een campground in Chilliwack vlak langs de snelweg. We hadden van de beheerder, een zeer grappige Japanner, een plek gekregen helemaal achteraan waar we geen last van de weg zouden hebben. Wel een eindje lopen naar de douches maar dat vonden we geen probleem. Onze plek zou nummer 90 zijn….uhhh daar stond al een caravan. Nou dan maar 89 er naast want die was leeg. Wim met veel moeite de camper achteruit de plek ingereden. Dit werd hem niet, het stopcontact voor de stroom zag er niet echt geweldig uit, leek wel verbrand. Toen ik de stekker er in deed, kwam er een vonk af. !@@$#$ Gauw weer eruit. Nu hebben we dus een plek, dichter bij de douches kan niet en toch langs de snelweg. Ach ja, we staan hier toch maar voor een avond en willen morgen weer vroeg vertrekken. Gelukkig geen kortsluiting van dat @#@$# stopcontact op plek nummer 89. Even weer diep in mijn geheugen graven voor gisteren….uhhhh…hmmmmm..tjaaaaaa. Jeetje ben ik dat nu al vergeten…….

Het kano avontuur

9 juni 2011

Wimmetoe en Isawatha zijn vandaag te water gegaan!!! ;-(

Vandaag zijn we van Golden naar Revelstoke gereden. Door 2 nationale parken Glacier Provincial Park en Revelstoke Provincial Park. Ook weer door een tijdzone gereden. Sinds Jasper zaten we in mountain time (8 uur vroeger dan in Nederland) en nu zijn we weer terug naar pacific time (9 uur vroeger dan Nederland). Daardoor vandaag een extra uurtje om te genieten van het mooie Canada. Het weer was vandaag prachtig, lekker zonnetje!

Radium Hot Springs

8 juni 2011

Zachtjes (nou ja zachtjes!) tikte de regen vannacht continu tegen de dak van de camper. Daardoor niet zo goed geslapen. Eens een keer geen voorbij toeterende en tjoektjoekende treinen, hebben we regen.

Niet al te fris en fruitig opgestaan maar toch wel weer zin in deze nieuwe dag. Vandaag een rit van ongeveer 220 km naar Golden. Tussenstop bij Radium Hot Springs.

Fort Steele Heritage Town

canada545

7 juni 2011

Vandaag van Waterton Lake Prov. Park naar Fort Steele gereden. Een rit van ongeveer 4 uur (incl. tanken en boodschapjes doen).

Waterton Lake

6 juni 2011

Weer zit er een dag op. We zitten nu fris gedoucht in ‘our motorhome’, zachtjes tikt de regen tegen het dak en meneer de uil slaat ons gade vanaf een tak. Wel op zo’n 40 meter van ons vandaan, maar hij zit er toch maar mooi! Hij gaat nu voorlezen uit de fabeltjeskrant……

Van Fort MacLeod naar Waterton Lake

5 juni 2011

Het is hier fantastisch!!

We zitten op de camping in Waterton Lake aan een prachtig meer, omringd door bergen. Op de camping huppelen ontelbare ground squirrels rond, de bighorn Sheep lopen een beetje grazen op het gras….en net in een boom naast de camper een hele grote uil! Gaaf!!!! Als extraatje kwam er ook nog een uilenbal naar beneden! De eekhoorntjes zie je echt overal.  Als ik nu naar buiten kijk zit er een lekker voor onze deur wat te peuzelen in het gras. Als je over de camping loopt zie je ze in hun holletjes schieten ,dan staat er weer een recht op zijn achterpoten de omgeving in de gaten te houden, of ze zijn een robbertje met elkaar aan het vechten. Wat een grappige beestjes! IMG_5421

Head smashed in Buffalo Jump

4 juni 2011

canada397 IMG_5380

Vandaag zijn we in Head smashed in Buffalo Jump geweest. Dat is een van de oudste en best bewaarde jachtgronden van de Noord-Amerikaanse indianen (Blackfoot). Al meer dan 5500 jaar geleden dreven indianen hier bizonkudden over de rand van de klippen van de Porcupine Hills, om zich zo te verzekeren van vlees voor de winter.

Het was prachtig weer (op weg er naar toe was het nog bewolkt), alsof de zon daar speciaal voor ons ging schijnen (we wish) Het landschap was erg mooi! Vanaf de klip had je een heel weids uitzicht over de prairies en de besneeuwde Rocky Mountains.

Van Canmore naar Dinosaur Provincial Park

3 juni 2011

Ja, gisteren dachten we nog naar Fort MacLeod te gaan. Change of plans! We zijn oostelijk gereden naar Dinosaur Provincial Park. Wat een gave plek!!! Echt super, ik heb vanmiddag wel 100x gezegd hoe gaaf ik het vind. Niet vanwege de Dinosaurussen of fossielen maar het landschap. Het landschap is echt fantastisch!! Dit landschap heet Badlands. Het lijkt wel van een andere wereld! De camping staat er midden in! Heel erg leuk en ook nog eens niet duur. We worden wel weer helemaal uitgerookt door alle andere campinggasten die met de campfires bezig zijn…uch,uch, uch canada348

Van Lake Louise naar Canmore

2 juni 2011

IMG_5323Vandaag weer naar de volgende bestemming, Canmore. Niet zo ver van Lake Louise ong 80 km. Het opschieten ‘s ochtends gaat steeds beter! We wilden om 9 uur vertrekken maar gingen iets na half 9 al op weg. Van Lake Louise naar Banff hebben we de Bow Valley Parkway genomen. Van het beloofde wildlife hebben we niet veel gezien, nou ja wel wat herten…maar daar worden wij niet zo wild van 😉 Van maart t/m juni is zelfs een deel van de weg afgesloten van 6pm tot 9am om het wildlife te beschermen.

Lake Louise en Lake Moraine

canada316

1 juni 2011

Vandaag niet veel kilometers gereden maar lekker veel buiten geweest. Vanochtend nog in de mieserregen en ‘s middags heerlijk in het zonnetje.

Vanochtend de wekker niet gezet, we zijn pas om 8:30 uur opgestaan. Jeetje dat is de 1e x uitslapen deze vakantie. Alles wat we vandaag wilden doen was in de omgeving van de campground dus tijd zat!! Vanochtend bij Lake Louise geweest, dat het mooiste meer van de Rocky Mountains moet zijn. Hmmmm, als het niet bevroren is  waarschijnlijk. Het was bijna nog helemaal bedekt met ijs en sneeuw en dat gold ook voor veel van de wandelpaden. We zitten nu natuurlijk op een behoorlijke hoogte. De campground is op 1500 meter en het meer op zo’n 1900 meter.

Icefields Parkway

31 mei 2011

Het op tijd vertrekken van de camping vanochtend is gelukt! We wilden om 8:30 uur weg en om 8:20 reden we weg, 10 minuten te vroeg dus 😉

Vandaag van Jasper naar Lake Louise gereden over de weg die de titel ‘mooiste van Noord Amerika’ moest waar maken, de Icefields Parkway. Een traject van 293 km dwars door het hart van de Canadese Rockies,  die loopt langs talrijk gletsjers, meren, grandioze bergketens en watervallen. Van de watervallen hebben we er twee aangedaan tijdens de rit. Je zou denken hoeveel watervallen kan je zien , maar ze zijn toch altijd weer gaaf en echt totaal verschillend.

Onze eerste stop was bij Horseshoe lake. Een zeer korte stop want Wimmetoe zag andere mensen heel hard teruglopen naar de auto. ‘ Kom wij gaan ook gauw terug’! Beren op de weg! 😉

Jasper National Park

30 mei 2011

Een superdag gehad vandaag!

De enige minpuntjes waren het weer vanmiddag en dat we vanochtend 40 km verkeerd hebben gereden (nou ja dat is eigenlijk helemaal niet zo erg in deze prachtige omgeving!). De co-piloot heeft haar werk niet goed gedaan vanochtend 🙁 . Waarschijnlijk werd ik afgeleid door een elk of big horn geit bij de afslag naar Maligne Lake.

Vanochtend eerst weer ff (nou ja, je bent wel een tijdje bezig als je 80 liter moet tanken!) de tank volgegooid.

Van Clearwater naar Jasper

29 mei 2011

Vandaag een mooie rit van Clearwater naar Jasper.  Weer nieuw wildlife gespot!!

Rond kwart over negen zijn we van de Buffalo Ranch vertrokken. Eerst  naar Clearwater om boodschappen te doen, geld te pinnen, te tanken en het  belangrijkste DE ANTIMUG! Mijn gezicht ziet er niet uit, en het jeukt ook behoorlijk. Niet krabben want dan ziet het er helemaal niet meer uit straks!