Reisverslag Costa Rica 2012

San Gerardo de Dota

13 t/m 15 februari 2012   13 februari Wat zitten we in een prachtige lodge nu. We zitten op 2600 meter hoogte (het is koud!) het huisje heeft grote ramen tot aan de grond met een geweldig uitzicht!! Het is wel een  heel eind lopen naar de receptie en het restaurant ong. 600 meter en het is geen vlak stuk! Je merkt wel de hoogte want als je een klein stukje klimt dan ben je al buiten adem. Lekker ochtendwandelingetje voor en na het ontbijt! Wat een rust hier vergeleken met de vorige lodge! Hier geen cicaden!

Vergel de Punta Mala

9 t/m 12 februari 2012

Wat een wereld van verschil met waar we vanochtend zaten. De tent wordt schaars verlicht door een paar lampen, we horen de rivier stromen en het getsjirp van de krekels. Wat een rust vergeleken met op de dag....oorverdovend het geluid van de cicaden!!

Dit is echt pura vida!!!

Costa Rica800 Costa Rica804

Manuel Antonio

5 t/m 8 februari 2012

Costa Rica727 5 februari Pufff het is weer zweten hier aan de Pacifische kust. De airconditioning in de kamer doet gelukkig weer goed zijn werk...maar zometeen moeten we de kamer weer verlaten voor het avondeten. Beneden in het restaurant speelt een livebandje, ‘guantanameeeera, guantanameraaaa guajira guantanameraaaaa’. Het is hier super toeristisch, wat een drukte! Misschien wel extra druk omdat het vandaag zondag is. De Tico’s trekken er dan ook allemaal op uit.

Monte Verde

3 en 4 februari 2012

Het is nu avond, we zitten voor kamer 118 van het Ficus Hotel in Santa Elena (Monteverde). De cicaden zorgen voor een achtergrond muziekje. We zitten weer te genieten van een lokaal en een Mexicaans (corona) biertje en na te genieten van de dag van vandaag. Weer zoveel prachtige vogels gezien!!!

Rincon de la Vieja

1 en 2 februari 2012

Zooo ik krijg net een Piña Colada geserveerd. Onze eerste.....ff proeven hmmmmm lekker!

1 februari We zitten nu in de lodge in Rincon de la vieja. Het is hier erg mooi en heel erg winderig...maar dat is wel  lekker want dit is het warmste en droogste gebiedvan CR. Het is een soort woestijn.

La Fortuna (El Arenal)

30 t/m 31 januari 2012

Vanochtend om half vijf opgestaan! Het is echt vakantie ;-( .
  30 januari Om 5:45 moesten we aanwezig zijn in la Selva Biologica voor ‘de vroege vogeltour’ . Ik had op internet gelezen dat er in dit kleine reservaat meer dan 400 van de Costa Ricaanse vogels voorkomen, dus dat leek ons wel wat! Toen we op pad gingen met de auto (het was ong 20 minuutjes rijden van de lodge) was het nog donker. De rit was al een heel avontuur. Allemaal fietsers en voetgangers zonder licht op de weg! Die zie je dus echt niet! In het reservaat aangekomen was het al bijna licht en konden we op pad gaat met de gids en nog 2 vogelliefhebbers. Hmm het was een beetje teleurstellend, we hebben niet zoveel vogels gezien en ook niet veel nieuwe vogels. We hadden er veel meer van verwacht.

Sarapuiqui

28 en 29 januari 2012

28 januari Vandaag de eerste dag met de huurauto. Vanochtend eerst nog een transfer van Cahuita naar Guapiles waar we de huurauto in ontvangst gingen nemen. We dachten om 6:30 opgehaald te worden...hmm om 6:45 was er nog niemand. Laat ik eens op de voucher kijken...oepsie pick up time was 7:10! Nou ja dan konden we toch nog ff ontbijten. We hadden net het ontbijt besteld toen een geschrokken , verwilderd kijkende Amerikaanse dame met natte haren er aan kwam lopen..’ fire, there is a fire in my room’.

Cahuita

25 t/m 27 januari 2012

Costa Rica296 Costa Rica305             25 januari Vandaag een reisdag van Tortuguero naar Cahuita.  Cahuita ligt aan de Caribische kust richting Panama. De transfer vanuit Tortuguero was meer een kleine excursie want op het water zagen we weer van alles! Een kaaiman, een krokodil en bij een stukje in de rivier waar we bijna vast kwamen te zitten een prachtige kingfisher (ijsvogel).  Hobbeldebobbel en met heel veel stof van de bussen voor ons gingen we weer met de bus verder naar een restaurant waar we zouden worden opgepikt door de interbus om 13:00 uur....dat werd dus 13:45.

Tortuguero

23 en 24 januari 2012
  23 januari Wat een lange en zweterige dag was het. Om 5 uur opgestaan en om 9:00 uur gaan slapen!  Vroeg opstaan heeft wel zijn voordelen want wat duurt een dag dan lang en wat  kan je dan veel doen op een dag! In dit geval waren we wel verplicht om vroeg op te staan vanwege de bus die ons om 6:00 uur kwam halen voor de transfer naar Tortuguero.  Our guide voor vandaag en morgen is Gisel die haar mondje wel goed roert....ze bleef praten! De transfer heeft in totaal 9 uur geduurd.... om 15:00 uur waren we in Tortuguero Lodge waar we van de lunch konden genieten. Maar in die 9 uur hebben we van alles gezien.

San Jose

zaterdag 21 januari 2012

IMG_5959 IMG_5960

Vlucht Schiphol-Houston Houston-San Jose

vrijdag 20 januari 2012

Na een heerlijke nacht in het CitizenM vlak naast schiphol (bed van 2 bij 2!) waren we klaar voor de start van onze vacaciones!! Gisteren toch maar alles uit de beautycase over de koffers verdeeld, maar goed ook want er stond levensgroot op de schermen '1 BAG PER PERSON!'. Dat was 23 kilo per koffer, √ check, schoon aan de haak.  Ik zal er maar niet bij vertellen wat mijn handbagege daardoor woog! 🙂