Tirta Gangga en Pura Lempuyang

Bali375 Taman Tirta Gangga (water van de ganges) is het tweede waterpaleis dat de laatste rajah van Karangasem liet bouwen. In de ochtend stond een bezoek aan dit paleis van zijn dromen gepland. De goede man had een zwak voor waterwerken.
Het paleis is gebouwd in 1948 en ook deze (net als de Taman Ujung die we eerder hadden bezocht) werd verwoest eerst door de laatste uitbarsting van de Gunung Agung in 1963 en toen kwam er ook nog de aardbeving van 1979 overheen.

Bali Agadorp Tenganan en rondrit

10 mei 2016

Op nog geen 4 km van het hotel, iets landinwaarts, ligt het dorp Tenganan. Dit is een dorp waar Bali Aga wonen (oud Balinezen), de oorspronkelijke bewoners van Bali. Ze beschouwen zichzelf als een 'gemeenschap van uitverkorenen', want ze geloven rechtstreeks af te stammen van Indra, de koning der goden, hun mythische stamvader. Dit dorp hebben we in de ochtend bezocht. Erg leuk en authentiek! Het is echt een dorp waar nog ongeveer 300 mensen wonen, niet iets dat is opgezet voor toeristen.

Van Amed naar Candi Dasa

9 mei 2016

Het eind van de vakantie begint in zicht te komen 🙁 🙁 Op het moment van schrijven is het al 11 mei, nog 2 dagen te gaan.
Maar eerst terug naar 2 dagen geleden......Ons heerlijke verblijf in Amed achter ons gelaten en via een niet zo'n gebaand pad naar Candi Dasa. Dit was een 'off the beaten track' tip van de Lonely Planet. Een slingerend, stijgend weggetje langs de kust en de kleine dorpjes. Het zou hier droger moeten zijn, nou het was net zo groen, groener, groenst als ergens anders op Bali. In bijna elk dorpje huppelden schoolkinderen rond met veels te grote rugzakken. He rugzak, waar ga je heen met dat kind! 🙂

Snorkelen Amed

7 en 8 mei 2016

Een waar snorkelparadijs hier in Amed! De afgelopen 2 dagen op 4 verschillende plekken gesnorkeld!
De ochtend van 8 mei werd het ontbijt door twee Balinese meisje bereid in onze villa. Er zit een klein keukentje bij de villa. Tegen betaling van 40.000 Rupiah pp (nog geen 3 euro) wordt het ontbijt voor je klaargemaakt. Aan het tafeltje in onze 'eigen'  tuintje ontbeten.

Van Lovina naar Amed

6 mei 2016

Ons nieuwe verblijf in Amed is fantastisch. Ik zit nu op het bed vanuit onze 'villa' het verslag te tikken en kijk naar buiten naar ons terrasje met daarachter alleen maar grote tropische planten. Lijkt wel of ik in de jungle zit!!

We zijn hier weer heelhuids aangekomen. Wim rijdt al als een volleerde Balinees rond, Jimmy werkt alleen niet altijd even goed mee :-). Het is hier aan de noordkant niet zo druk in het verkeer, muv de stad Singaraja, de 2e stad van Bali. Daar was het weer scootertje ontwijken. Ook niet normaal hoeveel scooters er in een stad  langs de weg staan geparkeerd!

Dagje snorkelen in Lovina

5 mei 2016

Vandaag bij Hotel Adirama geweest, dit was een tip van het Nederlandse stel dat we in Pemuteran hadden ontmoet. Zij verblijven in dit hotel en dit was DE plek om te snorkelen in Lovina. Geen probleem dat wij als niet hotelgasten hier kwamen. Auto mocht op de parkeerplaats, we werden door de bewaker vriendelijk geëscorteerd naar het restaurant aan het strand. Hij legde ons van alles uit. Waar het koraalrif was. Uhhh zo ver!!! Het was hoog water en het rif was nu wel zeker 300 meter uit de kant.

Omgeving Lovina

4 mei 2016

Wat kan je veel doen op 1 dag! Vandaag drie bezienswaardigheden aangedaan en vanmiddag ook nog lekker kunnen relaxen bij het zwembad!
Bali236 Zo fijn om een eigen autootje te hebben, zo kunnen we gaan en staan waar en wanneer we willen. Voor vandaag stond als eerste de Brahma Vihara-Arama op het programma. Ongeveer 15 minuten rijden. De Brahma Vihara-Aram is een van de weinige Boeddhistische tempels van Indonesië. Het was erg mooi!!!  En ja daar kom ik weer...ook was het erg warm!!!!

Van Pemuteran naar Lovina

3 mei 2016

Ik ga proberen wat op te schrijven, of het gaat lukken... Net heerlijk Thais gegeten het was super lekker maar wel wat veel en dat in combinatie met de warmte maakt niet dat mijn energieniveau erg hoog is.....en het is pas half 10!! Ik zou al kunnen gaan slapen maar ik ga er tegen vechten!!!! Dan zit Wim nog naast me die ontdekt heeft dat je met de Iphone de whatsappjes kan dicteren ipv intypen, dus concentreren is er ook niet bij..... 😉

Pemuteran

30 april t/m 2 mei

Het is alweer de laatse avond in Bali Oase. Het waren 3 fantastische dagen!! Toen we hier aankwamen waren we eigenlijk niet heel erg enthousiast. We denken dat we even moesten wennen van de koelte en natuur bij de tent naar hier. Het ligt er prachtig bij in een mooie tuin, dus natuur is er wel, maar wat is het weer warm!!!
Read more...

Wandelen door de rijstvelden van Jatiluwih

29 april 2016

Bali167 Na een wat onrustige nacht (je hoort zoveel geluiden!) de zonsopkomst maar aan ons voorbij laten gaan. De tent was heerlijk koel en dat zonder airco! Op voor het ontbijt. Bijna bij het restaurant aangekomen (140 treden naar beneden) stonden daar twee allerschattigste puppies! Ahhhhh. Wim mocht ze van  mij niet aanraken, maar hij kon ze niet weer staan. Dat snap je toch niet 🙂

Van Ubud naar Jatiluwih

28 april 2016

We zitten nu op het terras voor tent nr 6 bij Sang Giri Mountain tent ressort. Complete rust met uitzondering van de krekels. Weet je ook wat zo lekker is? Het is hier heerlijk koel ‘s avonds. Wie had dat gedacht dat er een moment zou zijn dat het onafgebroken zweten zou stoppen! Wim zit op een heerlijk leunstoel, ik op een hemelbed op het terras met een muskietennet. We kunnen dus ook buiten slapen!
Dat hebben we net al geprobeerd, voor het avondeten een kort slaapje gedaan. Bed is wel wat klein en al die geluiden buiten zorgen er ook niet echt voor dat je vast slaapt :-). Straks dus gewoon binnen slapen!

Gunung Kawi en Petulu

Vandaag ook een beetje Koningsdag voor ons; we hebben de Koningsgraven van Gunung Kawi  (Berg van de poezië) bezocht.
Bali116 De tip van de Lonely Planet was om deze plek zo vroeg mogelijk te bezoeken om zo in alle rust en relatieve koelte ervan te kunnen genieten. Om 7 AM gingen we op pad met Jimmy (ons barreltje). Het was volgens Mapsme ongeveer 30 minuten rijden. Dat klopte precies! Wat niet klopte was Jimmy's kilometerteller, 140 km per uur op zo smal weggetje. Ha, ha dat hadden we echt niet overleefd met die snelheid!

Een stukje wandelen door Ubud

26 april 2016

Wat hebben we een leuke dag gehad en wat doen onze voeten pijn. Misschien iets te veel gelopen 🙁

Na het ontbijtje dat stipt om 7:30 uur bij onze kamer werd bezorgd, vertrokken we om 9 uur om een 'stukje' te gaan wandelen. In de Lonely Planet had ik een wandeling gezien door de rijstvelden bij Sayang. We liepen het terrein van onze guesthouse af en daar zat de man die we gisteren onze autosleutels hadden gegeven. Wim vroeg hem om tips voor een wandeling. Hij wist wel wat maar kon het niet vinden op het kaartje dat wij bij ons hadden. Ik vond eigenlijk dat we geen tips nodig hadden want ik had toch al een leuke wandeling uitgezocht?

Ubud

25 april 2016

Ja, de eerste rit met de auto hebben we overleefd! Wat een barrel die Suzuki Jimmy, het kost geen drol maar dan krijg je ook niet echt wat! 🙂

De auto had ik in december 2015 al via internet geboekt bij Bali Cheap Car, vanwege de goede recensies op Tripadvisor. Ong. 3 weken voor vertrek bedacht ik Made (de eigenaar) een reminder te sturen. Of ik nog eens wilde bevestigen wat mijn reservering was... uhh dat had ik in december toch al gedaan. Na drie mailtjes leek het (nogmaals) geregeld.

Eergisteren vanuit Sanur een e-mail gezonden. Ja hoor, 25 april om 10:00 uur zou hij present zijn bij Klumpu Bali resort....en hij was er zelfs 20 minuten eerder! Wel een sympathieke kerel. Hij vroeg ons waarom we geen grotere auto hadden gehuurd. Hoeveel auto heb je nodig met zijn tweeën, toch?! Nou, nadat we er in hadden gereden hadden we toch misschien voor iets luxer kunnen gaan.

De 2e en laatste dag met de scooter

24 april 2013

Ja hoor, de eerste boete is al binnen!! Dacht je leuk een goedkoop scootertje te huren, de boete was bijna net zo veel als de huur.....oh ja dat was eigenlijk niet zo veel 🙂

Wat een leuke en zweterige 2e dag met de scooter. Aardig wat kilometers afgelegd.\

Voor vandaag het uiterste zuiden van Bali ontdekt omdat we hier niet meer komen. Onze bestemmingen voor vandaag waren Jimbaran en de Tanah Lot tempel.

We waren weer de eerste bij het ontbijt, en dat niet eens zo vroeg 8 uur. Hoezo veel suiker in de warme pisang (was wel lekker!). Mijn bloedsuiker steeg als een idioot...puff wilde gelijk weer gaan slapen. Heerlijk in alle rust op een bedje bij het zwembad een deel van het verslag van gisteren afgemaakt en om 10 uur gingen de helmpjes weer op....en brommeren maar.

Read more...

Eerste dag met de scooter

23 april 2016

Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je eigenlijk niet zien dat is Wim!! Lang zal ie leven, lang zal ie leven...gloria, gloria. Wat een feestje om dan op Bali te zijn. Niets doen is toch niet zo ons ding dus we hebben voor vandaag en morgen een scootertje gehuurd. Was wel een rib uit ons lijf ..wel 120.000 Rupiah, 8 euro!!  En dat is niet per dag maar voor de 2 dagen 🙂 Bali6

Sanur

Vlucht en eerste dag Sanur De geplande 12,5 uur van de vlucht van Amsterdam naar Singapore vloog voorbij, letterlijk want de piloot wist ons in  11,5 uur in Singapore af te leveren. Dat gaf ons iets meer tijd op het vliegveld in Singapore, wat een groot vliegveld! Konden we nog een beetje de benen strekken.