Reisverslag Portugal

Evora

6 november 2017

Évora is een ommuurde stad die op de vlakte van Alentejo ligt, de stad heeft een bijzondere historische kern. De Romeinen hebben deze stad gesticht en in de loop van de eeuwen zijn er vele historische gebouwen bijgebouwd. In de omgeving van Évora ga je nog verder terug in de tijd; er liggen een flink aantal steencirkels, dolmens en andere overblijfselen uit het stenen tijdperk. ’s Ochtends en het begin van de middag Évora bezocht en op de weg terug naar Sesimbra nog even de Cromlech van Almendres bezocht.

Verkenning omgeving Sesimbra

Ik zit nu aan de eettafel in appartement 1202 met de zon op mijn gezicht en een fantastisch uitzicht. Zo zou ik elke dag wel thuis willen werken! Net zat ik nog op het balkon maar dat was toch wel wat fris met die harde wind. Ik kan nu ook beter op het scherm van mijn Macbook kijken. Genoeg onzin, tijd om te schrijven over de afgelopen twee dagen…..

4 november 2017

Met uitzicht op het strand van Sesimbra op een normale tijd ontbeten zodat we op tijd op pad konden voor de verkenning van de rest van de omgeving. Check om half 10 zaten we in de Micra. Er was net een regenbui over getrokken, die ons een fantastische regenboog schonk toen we nog binnen waren. Wauw!!

Laatste dag Sintra en eerste dag Sesimbra

Quinta da Regaleira

2 november 2017

Twee dagen geleden stonden we om 16:00 uur voor de deur van Quinta da Regaleira, dan hadden we maar 1 uur gehad om het te bezoeken. Dat was echt niet genoeg geweest!

We zijn er vandaag wel 3,5 uur zoet geweest. Wat was het leuk!
Vanochtend rond half 11 waren we binnen, het was nog heerlijk rustig.
Het ‘paleis’ op de quinta is aan het begin van de 20e eeuw gebouwd. Het mooiste aan de quinta was niet het paleis maar de grote tuin met allerlei eigenaardigheden. Je kon een grot in, er waren excentrieke torentjes, een mystiek aandoende put, kronkelende paadjes door struiken en langs bomen, een kerkje en nog veel meer. Het was een ware ontdekkingstocht.

Lisboa

1 november 2017

Bezoeken de meeste toeristen Sintra vanuit Lissabon, wij doen tegendraads en bezoeken Lissabon vanuit Sintra.

Goed te doen, om het half uur gaat er een trein richting Lissabon. De trein naar het station waar wij heen wilden, Rossio, liet nog 35 minuten op zich wachten.

Geen probleem want we hadden een dagkaart voor trein, metro, bus, tram en de elevadores (voor slechts 10 euro). In Lissabon op een ander station  uitgestapt en 5 haltes mee met de blauwe metro lijn en we waren in Rossio.

Rondrit Serra de Sintra

31 oktober 2017

Voor vandaag stond een rondrit uit het Capitool reisgidsje op het programma.
' Deze rondrit volgt een spectaculaire route over de beboste Serra. Het eerste stuk is een uitdagende rit met riskante haarspeldbochten over steile, smalle wegen met soms een slecht wegdek. De route loopt door dichte bossen en door een surrealistisch landschap van met mos begroeide keien. Na een afdaling naar de verweerde winderige kust loopt de route over kleine landweggetjes door dorpen in de heuvels en langs grote landerijen op de koele, groene noordhelling van de Serra da Sintra'

Sintra dag 1 en 2

29 oktober 2017

Als je al om 7 uur wakker bent en het ontbijt pas vanaf 9 uur is in de bed and breakfast kan je maar beter de tijd nuttig besteden. Reisverslag tijd!

Taxibedrijf Rod en Abs B.V. stond op de afgesproken tijd voor de deur. Met een lekker ruime auto zodat al onze bagage, ja je hebt veel nodig voor 10 dagen :-), mee kon.   Lekker rustig op de weg, zo zouden we lekker op tijd zijn. 'Rod je moet er hier af' ...oh nee toch niet 🙂 Kleine detour dankzij Wim, maar nog steeds ruim op tijd op Schiphol. Bagage uit de auto. 'He, waar is het tasje met de boterhammen? ' In ieder geval niet in de auto. Ach ja dat is het minst erge wat je kan vergeten. Alhoewel ik daarna de hele tijd zin had in een boterham met pindakaas.