Reisverslag USA 2014

Denver, mile high city

23 mei 2014

Het inleveren van de camper vanochtend was zo gebeurd.  Snelle check van de camper, alles was oké. Papierwerk afgehandeld, we moesten voor de extra gereden miles (bijna 500 miles extra gereden) afrekenen en we hadden $ 15 van hen te goed voor het rijden zonder kentekenplaten.  Ready, steady, go in 15 minuten....alleen liet de taxi nog een half uur extra op zich wachten.

De Ethiopische taxichauffeur was nogal weg van jagen en daar vertelde hij volop over, leuk voor Wim de vegetariër 🙁

Read more...

De laatste dag met de camper

22 mei 2014

Aan alle leuke dingen komt een eind en zo ook bijna aan onze 'fantastic trip' door de US of A, part III. Voor vandaag was onze eindbestemming een campground redelijk vlakbij het Apollo verhuurbedrijf waar we de RV morgen moeten inleveren. Op de site van Apollo stond de tip voor Cherry Creek State Park op ong. 20 minuten rijden.

Great Sand Dunes

USA2014_270

21 mei 2014

Het was vandaag wel de langste rit van deze vakantie...bestemming bereikt na 35 miles!

En daarom ook de eerste dag dat we hebben kunnen 'uitslapen'.Pas om half 7 opgestaan. Zo da's lekker!!

Om half elf reden we het Great Sand Dunes NP in.  De weg 1,5 miles vervolgd en daar aan het eind lag de campground mooi gelegen tussen de bosjes, bomen, rotsen en....met uitzicht op de duinen!

Van Mesa Verde NP naar Alamosa

20 mei 2014

Vandaag weer een dag om kilometers te maken...We hebben er weer 350 kilometer op zitten en zitten nu op een KOA camping met mooi uitzicht op de Rocky Mountains.          De grens van 2500 vrije miles hebben we gepasseerd. Vanaf 2500 miles moeten we bijbetalen, per mile die we afleggen $ 0,45 ex tax .

Mesa Verde NP

19 mei 2014

Vandaag onze eerste relaxte dag! Was ook wel nodig want we zijn al 2 weken aan het vakantie vieren en alleen maar asfalt aan het verslinden!

Met onze vriend de koelkast ging het helaas niet zo goed vannacht...het knipperlichtje begon weer. Een tijdje uitgelaten en om een uur of 5 weer geprobeerd en ja hoor we waren weer vrienden 🙂 En dat zijn we de hele dag tot aan nu toe nog gebleven (het is nu 8 uur ‘s avonds). Ondanks het geknipper toch besloten hier nog een dag te blijven.

Van Grand Junction naar Mesa Verde NP

18 mei 2014

Zo stonden we gisteren nog hutje mutje op een betonnen RV park zo staan we nu prachtig in de natuur op de campground van Mesa Verde national Park. Het heeft wel even geduurd voordat we hier waren. Het was toch weer een behoorlijk afstand ongeveer 350 km. Eens kijken hoe de koelkast het vannacht houdt (geen hook-up hier) en als dat goed gaat dan blijven we hier nog een dag. Dan hebben we morgen een rustdag wat betreft het rijden van kilometers. Het is tenslotte vakantie!
Read more...

Van Vernal (UT) naar Grand Junction (CO)

17 mei 2014

We zijn nu in Grand Junction (Colorado) puur alleen om te overnachten. We staan op een RV park midden in een soort industrieterrein erg rustiek dus 🙁  Gelukkig valt het heel erg mee met de drukte van de I 70, we zitten er toch redelijk van af (anders dan we dachten toen we hier naar toe reden)
Weet je nog dat kachel het niet deed 4 dagen geleden? Wat hadden we het koud. Nou we zitten nu met de airco aan want het is hier damned hot!
We zijn nu dus in Colorado dat is al de 7e staat die we tijdens deze reis hebben aangedaan.
Read more...

Van Jackson (WY) naar Vernal (UT)

16 mei 2014

Het was vandaag rijden, rijden, rijden in het campertje (nou ja 'tje').  Ongeveer 425 km gereden met niet zo heel veel bezienswaardigheden onderweg.

We reden vanochtend de campground af om na ongeveer 10 minuten linksaf te slaan op een weg waar we zo'n 250 km op hebben gereden!

Van Yellowstone naar Jackson

15 mei 2014

Krijg nou tieten, ook Grand Teton was  geweldig mooi!

USA2014_202

Eerst nog een heel stuk door Yellowstone gereden. Dezelfde weg als gisterochtend langs het bevroren lake Yellowstone. Grote witte vlakte omringd door besneeuwde bergen.

Yellowstone

13 mei 2014

We have always something 🙁 Ja Wim en Isa zijn weer op vakantie met een camper in the US of A ..Houston we have a problem......

Het was wel heel erg koud vannacht in de camper. De verwarming sloeg niet uit zich zelf aan. We moesten het zelf uit en weer aan doen en ja hij deed het...maar er kwam helemaal geen warme lucht uit. Brrr, bibberr, bibber.
Read more...

Van Cody naar Mammoth Hot Springs (Yellowstone)

USA2014_114

12 mei 2014

Ja, we zijn in Yellowstone en wat is het hier geweldig!!!! Het weer is ons ook goed gezind, het is koud maar het zonnetje heeft lekker geschenen. Het is nu inmiddels al bijna donker, de zon ging net onder wat weer een prachtig plaatje was. Dat konden we aanschouwen via het raampje bij onze ‘slaapkamer’ zittend op het bed met een kopje koffie in onze hand.

Van Devils Tower naar Cody

11 mei 2014

Het vroege opstaan was niet nodig want het regende licht en Devils Tower was gehuld in de wolken. Dus konden we uitslapen....tot 6 uur :-).

Vandaag hadden we een lange reis voor de boeg naar Cody in de buurt van Yellowstone. We zijn om 8 uur vertrokken en hier om kwart over drie aangekomen; afgelegde afstand ong. 500 km. Het was weer een hele belevenis!

We gingen via een Scenic Byway door de Big Horn Mountains door een winterwonderland. Ook niet zo gek bleek want we reden uiteindelijk over een pas van 3 km hoog!

USA2014_96

Van Black Hills naar Devils Tower

10 mei 2014

Het is hier fantastisch bij NP Devils Tower. We staan nu op de campground van dit NP. Een basic campground maar in een geweldig landschap. Ik kijk naar links uit op de Devils Tower en naar rechts op de rode rotsen met grasland en Ponderosa dennen.

Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hier te blijven maar hier aangekomen, we wilden het slechts even zien en weer doorrijden om km's te maken richting Yellowstone, vonden we het toch wel erg mooi!

Black Hills

USA2014_55

9 mei 2014

Ja de eerste kampvuurtjes zijn gesignaleerd! De Amerikanen zijn weer aan het camperen. Wel jammer voor ze dat er net een flinke bui was:-) Maar daar laten ze zich niet echt door afschrikken, regenbuitje was nog niet over of ze zaten weer buiten.

We staan nog steeds op de KOA campground mnt Rushmore. Leek ons wel handig om hier nog een nacht te blijven omdat we vandaag hier de omgeving zouden gaan verkennen.

Daar was het een prachtige dag voor. Strak blauwe lucht vanochtend (weer veel te vroeg) toen we op stonden en dat is het tot aan het begin van de avond gebleven. Heerlijk wat een verschil met gisteren.

Vanochtend wachtte ons ook nog een verrassing:-( Wim wilde zijn handen wassen maar er kwam geen water uit de kraan. Het zou toch niet....ja hoor waterslang bevroren. Gelukkig geen leidingen van de camper.

Wat hebben we vandaag allemaal gezien/gedaan.

Read more...

Van Badlands naar Black Hills (mnt Rushmore)

USA2014_19

8 mei 2014

Het is hier gezellig op de KOA Mnt Rushmore aka Little Holland. Er lijken hier alleen maar Nederlanders te staan waaronder weer een aantal mede Minnie Winniers 🙂

Het is nu bijna zes uur 's avonds en we staan ongeveer 3 uur op deze campground. Weer en wind getrotseerd om hier te komen. Wat een beesten weer!  In Nederland geen sneeuw gezien deze winter. Zit je begin mei in de US of A in de sneeuw :-(.

Van Mitchel naar Badlands

7 mei 2014

We staan nu op de campground iets buiten Badlands NP. De regen die er voor de hele dag al voorspeld was is eindelijk (nou ja liever niet) gekomen en tikt ongeveer sinds 15 minuutjes tegen het camperdak.

Zoals je op de foto hierboven kan zien is het behoorlijk fris hier! Brrrrr.

De eerste 250 miles op de Interstate 90

6 mei 2014

Het is weer echt vakantie....om kwart voor zes zijn we opgestaan vanochtend! Dat is altijd zo de eerste paar dagen als we moet wennen aan het tijdsverschil en we voelden ons uitgerust dus waarom niet opstaan dan kan je volop van je dag genieten.
Het was trouwens hartstikke fris vannacht. Brrrrr. We hadden het bed opgemaakt met 1 deken maar na een uurtje ging de 2e deken er ook op. Brrr nog steeds koude voeten, dus maar een paar sokken aan, zo eindelijk warm :-).

1e dag met de camper

5 mei 2014

Jeetje wat een dag! Het is nu 22:00 uur lokale tijd en zijn al zo'n  2,5  uur op de campground. Na het opschrijven van de dag van vandaag moeten we nog het bed opmaken en de koffers uitpakken...wordt dus een latertje vandaag.