Reisverslag Tenerife 2014

De laatste wandeling door sprookjesachtig nevelbos

Tenerife388

1 november 2014

Vandaag de wandelschoenen en -broek voor de laatste keer gebruikt en we hebben ze gelijk maar goed vies gemaakt!

De wandeling was nogal modderig en hier en daar glibberig maar het was FANTASTISCH! Door het wandelgidjse als volgt omschreven:

Wandeling bij Tamaimo

Tenerife377

31 oktober 2014

Wandeling in het zuidwesten bij Tamaimo.

Voor vandaag stond wandeling nr 30 op het programma uit het wandelgidsje. Deze wandeling had de volgende korte omschrijving: ‘Deze gemakkelijke rondwandeling over de kam boven Tamaimo opent heerlijk uitzicht over de dalen en kloven langs de zuidwestkust’. Allemaal waar behalve het woord ‘gemakkelijk’. De Duitse klimgeiten die deze gids hebben geschreven weten volgens ons niet wat het woord gemakkelijk betekent!! Bij hoogteverschil stond ook omschreven nog geen 500 meter’. Alsof een hoogteverschil van 500 meter niets is 🙁 !

Rondrit Anaga gebergte

Tenerife359

30 oktober 2014

Vandaag stond een rondrit uit het ANWB gidsje op het programma door het Anaga gebergte in het noordoosten. Het was prachtig!!! Dit keer maakte het gidsje waar wat het beloofde. Vandaag is ook de dag dat Wim voor de 2e x de donderdag beleefde. 😉 haha hij dacht dat het gisteren al donderdag was, zo heb je zomaar een dag extra vakantie 🙂 .

El sombrero de Chasna

29 oktober 2014
Puff we hebben net gegeten in Los Abrigos en de wijn bij het eten was toch wel iets te veel van het goede. Moet ik ook nog gaan nadenken over de afgelopen twee dagen, mocht het onsamenhangend worden, hik, hik....dan weten jullie waar het aan ligt 🙂
El Sombrero de Chasna is een markante plek vlakboven Vilaflor waar we al tig x langs zijn gereden. Bij kilometer 60 op de weg TF 21 begint die wandeling, zo herinner ik Wim er elke keer aan als we er langs rijden.

Las Galletas en El Puertito

Wandeling bij Las Galletas en snorkelen bij El Puertito 28 oktober 2014

Het mooie uitzicht was vanochtend ver te zoeken. Er hing een grote nevel voor 🙁 Hmm ik had nog wel bedacht om vandaag te gaan snorkelen. Maar ja eerst maar eens zien hoe de dag verloopt want hier weet je het nooit qua weer.

Santa Cruz en La Laguna

Tenerife284

27 oktober

Vandaag een ‘cultuur’ dagje.

Eerst naar Santa Cruz. In het ANWB reisgidsje stond een wandeling door een stadspark. Uit die omschrijving leek ons dat heel leuk. Er werden rondvliegende ara’s beloofd! Uhhh...jaa, waar dan? Er waren wel parkieten maar die zien we in Den Haag ook elke dag! Het leek ons ook al sterk dat hier ara’s zouden zijn! Park was ook niet zo groot als gedacht...maar het was wel even leuk. Veel verschillende bomen en planten. Tenerife278

Twee korte wandelingen in El Teide NP

Tenerife25326 oktober

Gistermiddag ging onze rit terug naar het appartement weer door het NP El Teide. Ja, hier moeten we nog een keer gaan wandelen! Het is zo’n prachtig gebied, volgens ons gaat dit nooit vervelen!

Wandeling bij Aguamansa

25 oktober 2014

Our boots are made for walking but we wish they were raining boots today!! 🙁

Si,si zo caminar je nog in de bloedhitte en zo loop je zonder regenjas in de regenbuien en hagel!

Wel weer een mooie wandeling dit keer in het midden noorden van het eiland door een prachtig bos!

Eerst over een breed bospad. Na ongeveer een half uur het bos in….en daar begon de DSC03840klim. Ik had nog geen tien stappen gezet en mijn kuiten lieten weten dat ze het niet zo leuk vonden. Ai, yai, yai wat een kramp! Mijn kuitspieren zijn echt te kort en redden die steile klimmetjes niet! 🙁 Gelukkig gaat het na ongeveer een minuut of 20 wel weer redelijk (die eerste 20 minuten zijn echt niet prettig!).

En we klommen verder door een prachtig dicht begroeid bos over een tapijt van dennennaalden. Op sommig plekken was het net een sprookjes bos…en we bleven steil doorklimmen. Het was gelukkig niet zo warm, geen zon, maar wij begonnen toch te zweten. Rustig aan naar boven, zo nu en dan stoppen, bijkomen en weer door. Si, na ongeveer 35 minuten waren we op de Lomo del Topo. Daar zouden we de hoogste top hebben bereikt (volgens de wandeling die wij liepen) ware het niet dat het wandelpad dat wij moesten volgen was afgesloten! 🙁

Pad gesloten, te gevaarlijk 🙁

Er was een ander pad naar links (dat ook in ons gidsje stond) die we wel konden nemen. Nou dan die maar doen. Hmm voel jij ook druppels? Ja hoor het begon een beetje te regenen, maar niets van betekenis (dit was later wel anders!). Hopelijk zet het niet door want we hadden geen van beide een regenjas bij ons. Mooi pad langs een berg wat licht omhoog ging.
Uhh het begon te hagelen 🙁 lichtjes gelukkig en het hield niet lang aan. We liepen vrolijk verder. Een paar steile klimmetjes, gelukkig niet zulke lange.

He, daar was een mooi punt met uitgehouwen trappen en grillige rotsen! Paar trapjes naar beneden en weer omhoog

Trapjes op en af

Trapjes af en weer omhoog.

Wauw, mooi uitkijkpunt op de zonnige noordkust beneden.!! Gauw wat foto’s schieten want het hield op met zachtjes regenen. Voor ons geen zon vandaag.

Aan het eind van het pad kwamen we uit op een breed bospad (en het regende nu echt een stuk harder!). Daar de lunch genuttigd onder de beschutting van een boom. Koffie om ons op te warmen….en hetzelfde pad weer terug naar beneden.

Regen en hagel vergezelde ons, maar gelukkig was het ook wel droog tussendoor.
Weer bij de Lomo del Topo aangekomen (we waren inmiddels al 3 uur onderweg) nog wat ontspannies genomen en tik, tik daar klonken onze wandelstokken weer op weg naar beneden door het mooie dennenbos. Hmm in de verte klonk gerommel van onweer. Ik wilde zo snel mogelijk weer terug naar de auto, baalde er ook flink van dat we zo stom waren dat we geen regenjassen hadden meegenomen.

Gelukkig was het weer even droog…maar niet voor lang 🙁 We waren echt nog geen 5 minuten van de auto toen de sluizen opengingen!! Helemaal doorweekt stapten we de auto in. Brrr toch wel koud!!!

Feitjes van deze wandeling: duur 6 uur, afstand 14 km, prachtig bos, mooie uitkijkpunten, jammer van het weer en onze ‘stupidez’ dat we geen regenjassen hadden meegenomen.

foto’s

Reserva ambiental San Blas

24 oktober 2014

Leuk ‘s avonds op het terras zitten. Nu heb ik twee muggenbulten op mijn rechtervoet! Grrrr.

Maar dat mocht de pret voor vandaag uiteraard niet drukken. Vandaag zijn we in Los Abrigos, vlak onder ons appartement aan de zuidkust, geweest op een ‘ excursie’ naar la reserva ambiental San Blas. Aanrader volgens het ANWB reisgidsje.

Rondwandeling Benijo en el Draguillo

23 oktober 2014

Tenerife193

Het was weer afzien vandaag! Zweet, zweet maar wel genietend van een fenomenaal uitzicht op de noordoost kust!

De gevolgen van de storm en overstromingen van afgelopen zondag waren goed te zien in het noordoosten. Veel stenen en modder op de weg!

Wandeling Punto de Gala

Tenerife179

22 oktober 2014

Zo spoelt 2 dagen geleden nog een deel van Tenerife weg, zo zit je in een hittegolf! Madre mia que calor!

Wel handig als je je was wilt drogen. Wat we gisteravond kletsnat hadden opgehangen was helemaal droog!

Loro Parque

21 oktober 2014

Hoezo vakantie! Wim vond het wel een goed idee om om 6 uur op te staan en mij om kwart voor 7 wakker te maken. De vroege vogel. ‘Ja je moet vroeg in de dierentuin zijn want dat zijn de vogels actiever! ‘ Je zult je zelf bedoelen!

Wandeling La Fortaleza

20 oktober 2014

Wat ben ik blij dat ik de wandeling van vandaag kan navertellen! Ja, ja Wim zegt dat ik me aanstel maar we hadden een klimmetje vandaag die ik vreesde niet te overleven! 🙁

Vandaag is de dag na de heftige storm die over Tenerife heeft geraasd. Hier aan de zuidkant wel veel regen en wind maar niets om je zorgen over te maken. Op TV zagen we dat het in het noorden wel heel heftig was!!
Read more...

Een dol fijne dag op Tenerife

18 oktober 2014 Vandaag het westen van Tenerife ontdekt. Gelukkig geen schade aan de auto (tenminste niet door ons te ontdekken֬) dus het 500’tje tufte ons weer vrolijk rond.

De tweede wandeling

17 oktober 2014

Tenerife68

Vandaag liep het een beetje anders dan gepland. Leuke korte wandeling (nr 1) uitgezocht in NP El Teide. Ok, wandelspullen check, check. Rugzakken goed bepakt, check, check en om 9:00 uur startten we het 500’tje. Daar ging Nikki Lauda en bijrijdster weer over het bochtige circuit van Tenerife.Het uitzicht was weer overweldigend mooi! Nog niet veel wolken dus we konden Gomera goed zien liggen.

16 oktober 2014

Het is dol fijn op Tenerife! De eerste vakantieweek zit er al weer bijna op en wat hebben we al veel gezien en gedaan! Gelukkig nog 2 weken te gaan want er staat nog genoeg op ons programma.
  16 oktober voelde we onze benen slechts een beetje van de wandeling van de dag er voor, de “oefenstage” in Nederland heeft geholpen!
Read more...

De dag van de eerste wandeling

15 oktober 2014

We zitten nu op het terras te genieten van ons eerste zelf bereide avondmaal, fluut fluut, flutterdefluut een vogel is opeens heel nadrukkelijk aanwezig. Fluut, fluutterdefluut. Tijdens de wandeling van vandaag hoorden we ook volop gefluut, helaas lieten ze zich niet echt zien!

De Eerste verkenning van het Eiland

14 oktober 2014

Buenos dias Tenerife!

Nou dat sliep boven verwachting goed. Ze leken nog al hard de matrassen, maar we hebben allebei heerlijk geslapen. Ontbijtje genoten op ons balkon met opkomende zon en een fantastisch uitzicht! Het heet natuurlijk niet voor niets Finca La Vista Bonita!

[caption id="attachment_5132" align="aligncenter" width="640"]Tenerife3 Heerlijk ontbijtje genuttigd op het terras[/caption] [caption id="attachment_5125" align="aligncenter" width="640"]DSC03118 La Vista Bonita![/caption]