USA506 - versie 2
Reisverslag West USA 2012

Vlucht Phoenix - Chicago

30 oktober 2012

Het was nog even spannend vanochtend of onze vlucht wel zou doorgaan. In het hotel had ik het nog gecheckt en er stonden geen bijzonderheden voor de vlucht naar Chicago. Op het vliegveld ging het inchecken voorspoedig....totdat we door de security control moesten. Wie moest er weer mee, juist ja ik!! Er was iets verdacht in mijn handbagage. Mijn hele tas werd uitgepakt. What’s this, vroeg de douanier/beveiliger zo’n beetje bij elk ding wat hij uitpakte. Opeens moest hij glimlachen. ‘ You’re not laughing about the bird’ , vroeg ik hem. Toen we in Nieuw Zeeland op vakantie waren heb ik een knuffel kiwi gekocht en die gaat nu elke vakantie mee als een soort van mascotte en die zat ook in mijn handbagage. No, no zei hij. Yeah right!! 😉

Phoenix

29 oktober 2012

Wat een fantastische reis hebben we gemaakt! Maar aan al het goede komt een eind, de camper moest weer worden ingeleverd vandaag.

Vanochtend de camper uitgeruimd, koffers ingepakt en wel de hele rit van 5 minuten naar Camping World gereden. Daar volgde een korte inspectie van de RV, alle gebreken doorgegeven en alles wat we stuk hebben gemaakt (zoals die koffiekan vanochtend nog! )dat was geen probleem. Can happen, zei ze.

Van Joshua Tree NP terug naar Phoenix

28 oktober 2012

‘ Rijd 402 kilometer ‘, zei Carmen (de Garmin navigatie) ongeveer een half uur geleden.

Ja, vandaag een lange reisdag, en we hadden al ong. 80 kilometer afgelegd toen Carmen deze mededeling deed. Van deze 80 kilometer gingen er ongeveer 60 door het Joshua Tree NP, vergezeld van een niet zo’n lekkere lucht in de camper. Bah, het leek erop dat de wc niet goed afsloot. Raampjes wijd open om frisse lucht binnen te krijgen.  En dat is er in dit park want ze claimen de schoonste lucht van de VS te hebben. Helaas kon het niet op tegen de luft die wij geproduceerd hadden in de WC!

Van Lake Havasu naar Joshua Tree NP

27 oktober 2012

Zo weer heerlijk fris gedoucht en met een huid zo droog als de woestijn kan ik aan het verslag van vandaag gaan beginnen. Echt niet normaal hoe uitgedroogd je hier raakt, er zit onwijs veel chloor in het water en de droge lucht buiten helpt ook niet echt mee. Een van de weinige redenen waarom we het niet erg vinden dat de vakantie bijna is afgelopen.

Van Las Vegas naar Lake Havasu

26 oktober 2012

En we zijn weer in rustigere sferen beland. Alhoewel er staat een straffe wind hier op de campground in Lake Havasu. We hebben een plekje aan het water en er staat wel een windkracht 6, dus buiten is het niet echt rustig! Het is wel gezellig met de lichtjes aan in de camper en onder het genot van een glaasje wijn, dus maar eens zien hoe ver ik kom met het verslag 😉

Viva Las Vegas

24 en 25 oktober 2012

Jeetje wat een gekkenhuis hier!!! Ik moest echt vreselijk wennen na al die dagen in de natuur. We staan op een campground bij Circus Circus met uitzicht op de stratosphere, die nu mooi verlicht is in het donker. We gaan er zo naar toe om bovenin van het uitzicht over nachtelijk Las Vegas te genieten,  uiteraard tegen betaling want je krijgt hier niets gratis.

Van Page naar Zion

CIMG1261 CIMG1259

He cowboys and cowgirls...how are you today?

22 oktober 2012

Bij ons is het laatste weekje met de camper ingegaan en we hebben hem vandaag weer optimaal gebruikt. Vandaag van Page naar Zion NP gereden met een tussenstop bij een western museum in Kanab. Dit is een gratis openluchtmuseumpje waar filmssets staan van western movies. Wij maakten er een fotografieset van! Erg leuk was het. In de souveniershop die er bij zat hebben we ook een tijdje doorgebracht en wat $$$ uitgegeven.

Van Monument Valley naar Page

USA187

21 oktober 2012

De Canadezen hebben gisteren niets te veel gezegd. De camping is echt mooi en dan voornamelijk het uitzicht! Lekkere ruime plek met uitzicht op Lake Powell en omringende rotsen/bergen met vandaag ook (als afwisseling op al die mooie blauwe luchten) een mooie wolkenlucht. Het is nu ongeveer een uur voor zonsondergang dus het licht begint steeds mooier te worden. Flashback...flash naar eerder op de dag.  Vandaag letterlijk een flashback want we zijn weer een uur terug gegaan in de tijd, vandaag een uurtje extra dus! We kwamen daar achter toen we de tour gingen boeken naar Antelope Canyon. De Navajo dame bij wie we de tour boekte gaf aan dat het nu 10:45 was, he dat is een uur vroeger dan ‘onze tijd’ . De volgende tour zou om 12:30 zijn, die we hebben we geboekt.

Monument Valley

CIMG112320 oktober 2012

Het is nu zondagochtend en we hebben Monument Valley al een aantal miles achter ons gelaten.....we rijden nu door een niet zo’n bijzonder landschap dus ik ga al rijdende het verslag van gisteren schrijven, lekker muziekje op de achtergrond van de ipod..la,la,la,la

Gisteren was een geweldige dag! Toch nog niet verzadigd van de U S of A!!!

Arches en Canyon Land

USA148

USA150

19 oktober 2012

Ik zit nu lekker buiten aan de picknicktafel bij onze plek op de campground, Wim sluit even zijn oogjes want hij was erg moe vandaag. Hij heeft het toch aardig volgehouden! Ik viel zo nu en dan in slaap terwijl we reden, hij gelukkig niet! Zo ff een hapje chips en een slokje van mijn Corona en ik kan de dag van vandaag weer aan het papier (nou ja virtueel dan) toevertrouwen.

Van Capitol Reef naar Moab

18 oktober 2012

Vandaag zijn we even op een andere planeet geweest! Wat een fantastische reis is dit toch! Die andere planeet was Goblin Valley, zie de foto hieronder

USA134

Maar ook hier op aarde en wel in de U S of A ( begint nu wel een beetje flauw te worden!) is het fantastisch!

Van Bryce Canyon naar Capitol Reef

17 oktober 2012

CIMG0875   USA126           Weer bijna een dag voorbij in het mooie U S of A. We staan nu op de campground in Fruita bij  Capitol Reef voor slechts $ 10! Het ligt in een boomgaard, waarvan de bomen nu prachtig in de herfstkleuren staan, met het gebergte van Capitol Reef op de achtergrond. Alleen zien we er nu weinig van in het donker! Verder geen voorzieningen hier, dus dat wordt voor de 1e x douchen in de camper. Wat hebben we gedaan op woensdag de 17e oktober.....

Bryce Canyon

15 oktober 2012

Ik kan eindelijk aan het verslag van vandaag beginnen !@#$#$@. Ik ben drie kwartier bezig geweest om de wijzigingen op de reeds gepubliceerde verslagen te uploaden. Ik zag gisteren namelijk dat er wat foto’ s door de tekst liepen en dat leest natuurlijk niet zo makkelijk. Maar wat er nou aan de hand was, waarom het publiceren maar niet wilde lukken...beats me. Kreeg net weer een foutmelding nadat de wijzigingen gepubliceerd waren....hoop niet dat dit een voorbode is ;-( Vandaag onze eerste paardrijtocht gedaan! Het was super! We wilden eigenlijk morgenochtend gaan, maar toen we bij het boekingskantoortje waren gaf de cowgirl aan dat het misschien beter zou zijn om vanmiddag te gaan vanwege de temperatuur (of waarschijnlijk omdat er al meer mensen voor vanmiddag waren!). Allright then!

Van Grand Canyon naar Bryce Canyon

14 oktober 2012

Gisteravond schreef ik nog  hoe lang we het zouden volhouden....nieuw record, om 9:00 uur lagen we al in bed!!
Dan kan je dus weer lekker vroeg op staan ‘s ochtends, om 6 uur stonden we weer fris en fruitig op. Nou ja, fris en fruitig 🙁 Wel uitgerust, maar het bed is nogal zacht dus niet zo fijn voor je rug. Maar goed ook dat we zo vroeg zijn opgestaan want we hadden een rit van ongeveer 470 km voor de boeg!

Grand Canyon

13 oktober 2012

Het is nu 19:15 uur, net het avondmaal achter de kiezen dus tijd om weer een stukje te schrijven voordat ik straks weer helemaal instort. Hoezo straks? Ik heb het nu al zwaar!!! Is ook niet zo gek, want we zijn vanochtend om kwart over vijf (!) opgestaan. Dat was eigenlijk niet de bedoeling maar als je ‘s avonds om kwart over negen al in bed ligt, dan ben je natuurlijk ook vroeg wakker. We dachten als we toch wakker zijn laten we dan naar de Grand Canyon gaan om naar de zonsopkomst te kijken. We waren niet alleen! Er waren nog meer vroege vogels.

Van Sedona naar Grand Canyon

12 oktober 2012

Niet zo heerlijk tikte de regen de hele nacht tegen het dak van de camper! Het is altijd al wennen als je ergens anders slaapt, maar met die constante regen wordt het helemaal moeilijk om lekker te slapen. Bij mij ging het eigenlijk nog wel, wel vaak wakker maar ook zo weer in slaap. Wim heeft de halve nacht wakker gelegen, zoooo zielig! Vanochtend mocht ie dan ook wat langer in zijn bed liggen terwijl ik het ontbijt heb klaargemaakt. Moet natuurlijk geen gewoonte worden 😉

De 1e dag met de camper

11 oktober 2012

Vanochtend om 5:30 schrokken we wakker van de wekkerradio die we niet hadden gezet. Het was een kwartiertje eerder dan de iphonewekker, die we wel hadden gezet, dus maar opgestaan. Maar goed ook want die extra 15 minuten hadden we precies nodig om op tijd te kunnen zijn voor onze transfer naar het camperverhuurbedrijf (om 7:30 uur).

Ondanks het vroege tijdstip waren we toch lekker uitgerust.

Heenreis

10 oktober 2012 We zitten nu te wachten op onze connecting flight naar Phoenix.  De wachttijd maar nuttig besteden met het toevertrouwen van de eerste woorden van dit reisverslag aan mijn Macbook. Alles ging voorspoedig vandaag. De rit naar schiphol ging soepeltjes, het inchecken was zo gepiept. Piep..hmm we zitten opeens niet meer naast elkaar op de vlucht van Chicago naar Phoenix. Dat moesten we hier in Chicago maar regelen, daar over straks meer......Paspoortcontrole ook zo gepiept, want ook dit moesten we allemaal zelf doen. Paspoort onder een scanner, ff vriendelijk lachen in de camera.....hmm dan zouden de poortjes open moeten gaan maar ik was schijnbaar niet herkenbaar vanwege mijn bril, de vriendelijk douanier deed het poortje dan toch maar voor mij open.