Van Mitchel naar Badlands

7 mei 2014

We staan nu op de campground iets buiten Badlands NP. De regen die er voor de hele dag al voorspeld was is eindelijk (nou ja liever niet) gekomen en tikt ongeveer sinds 15 minuutjes tegen het camperdak.

Zoals je op de foto hierboven kan zien is het behoorlijk fris hier! Brrrrr.

Vandaag een stuk van de route gereden die we eigenlijk voor gisteren hadden gepland.

Vanochtend op een iets schappelijker tijd (6:45) opgestaan, ontbijtje genuttigd en ons klaarDSC00835 gemaakt voor de rit van vandaag.  Volgens het weerbericht zou het vandaag flink kunnen gaan regenen en onweren. Dat viel gelukkig mee. De hele tijd mooi weer gehad! Wel een harde, zeer koude wind!

Eerst op zoek naar een benzinepomp anders zouden we niet ver komen. Tank bijna volgegooid voor $ 125 (!) en we waren klaar voor het asfalt van de I-90.

We waren bijna bij de afslag waar we er af moesten voor de detour richting Pierre toen Wim opeens zwaailichten achter ons zag van de Highway Patrol. We moesten stoppen!

Camper van de weg, hobbel hobbel. ‘He, de deur achter staat open, zouden we daarom moeten stoppen?’

Ik stapte uit om de deur te sluiten. De policeman kwam me tegemoet en verzocht mij vriendelijk (nadat ik de deur had afgesloten) weer in de camper te stappen.

De campers die zijn uitgegeven hebben nog geen nummerplaat en dat zou geen probleem zijn. Deze is  wel aangevraagd en daarvan hadden we een bewijsje. ‘Yeah, they tell you that but you need to pay 15 dollars in this state to drive without plates’  Fijn dat wisten we dus inderdaad niet. Dat was dus de reden dat hij ons had aangehouden.

Wij dachten vanwege de deur, maar die was pas opengevlogen toen we over de ribbels van de vluchtstrook heenreden.

We hebben een bewijs gekregen dat we de $15 hebben betaald, die moeten ze ons toch echt wel terugbetalen.

Nou dat ook weer gehad en we weer verder.

USA2014_2.jpgVan de Interstate 90 af werd het landschap gelijk een stuk leuker. Een weg door een glooiend langschap langs de Missouri river. Zo dat is een brede rivier!

Het eerste half uurtje rijden bleef het zo daarna werd het weer een vlak landschap met uitgestrekt grasland en heel veel black angus koeien!

Meer in de buurt van Pierre reden we weer langs de Missouri rivier. Om 13:00 uur waren we al in Pierre dus  besloten om daar maar niet naar een Campground te gaan.

Vroemmm daar gingen we weer richting de I-90.

Hmmm het houdt op met zachtjes regenen. Ik moet zo nog naar buiten om te douchen en dan bedoel ik niet in de regen 🙂

Op de kaart had ik gezien dat Badlands in de Mountain Time zone lag, dus vandaag een uur tijdwinst. Daarom besloten om door te rijden naar Badlands maar eerst een tussenstop bij 1880’s, een attractie met huizen uit de 19e eeuw. Al 15 miles voor de afslag naar 1880’s begon de reclame ‘please visit’ etc en dat was zo ongeveer om de 500 meter. Dat moeten we dan toch wel gaan zien.

Het was leuk. De camera draaide weer overuren. Klik, klik zelfontspanner rennnen klik, klik.

DSC00865.jpg DSC00885.jpg

Na ongeveer anderhalf uur waren we done en vooral hadden we het koud. Brrr harde koud wind en dan is alleen een vestje toch echt niet warm genoeg.

Weer terug naar de camper en voordat we weer naar de I-90 gingen de tank weer volgegooid voor $ 120 (!). Goedkoop zo’n camper vakantie 🙁

Op de weg hadden we behoorlijk last van de wind, hij kwam nu van opzij. Het tochtte gewoon in de camper!

Ongeveer nog een uur rijden naar Badlands. De campground waar we naar toe gingen lag na het NP, dus eerst een stukje door het park. Een America the beautiful Yearpass gekocht voor $80 bij het binnenrijden van het park. We gaan nog meer parken bezoeken en dan is dit goedkoper en makkelijker.

Wat een apart landschap.

Na 5 minuten was er een plek om te stoppen.

De mensen die buiten liepen hadden allemaal een muts en dikke jas aan. Hmm het zou wel koud zijn. En dat was het!!!

Er was een aangelegd pad door de wildernis. Ook nog oppassen voor ratelslangen!USA2014_13

Het was een kort pad die leidde naar een uitkijkpunt. Je kon daar ook van het pad af en door het grillige landschap lopen. Dat zouden we graag doen maar dan wel met een iets aangenamer temperatuurtje! Dus maar een korte stop dit X.

Snel weer naar de camper.

Op de campground aangekomen bleken we nu niet de enige gasten te zijn. Er staan hier een aantal campers waarvan een groot deel Nederlanders. Wat een reislustig volkje toch! 2 plekken naast ons staan de mede Minnie Winnieers die we ook bij Sioux Falls waren tegengekomen!

En het gaat nog harder regenen!

De verwarming slaat al weer aan en hier binnen is het lekker aangenaam.

Morgen zijn de weersvoorspellingen niet zo goed. Max temperatuur van 6 graden en waarschijnlijk sneeuw! We shall see tomorrow.