Van Quechee Gorge naar Lincoln/Woodstock NH

15 oktober

Zo wat was het koud vannacht!! Vanochtend ook nog trouwens. Drie lagen kleding aan, muts op, handschoenen aan en we konden naar de Quechee gorge wandelen.
Wat een heerlijke ochtend wandeling, wel koud maar windstil. Het was nog heerlijk rustig!

Het was erg mooi bij de kloof!! We konden een stukje afdalen naar het eind van de rivier waar zich een poel had gevormd. Het water leek wel een hotpool, het was warmer dan de buitenlucht en er kwam flink damp vanaf. Wat een heerlijke rustige plek! Als kadootje kregen we er nog 3 kleurrijke luchtballonnen bij die boven de kloof hingen en eentje daalde zelfs in de kloof. Wij wisten niet dat je zo’n ding ook zo nauwkeurig kon besturen. Hier zeker wel 20 minuten gebleven en toen de wandeling langs de kloof voortgezet.

Aan de andere kant was een dam, met een stuwmeer omringd door een landschap in prachtige herfstkleuren. Ook hier weer een luchtballon!

Wat een heerlijke ochtendwandeling was dit, nog voor alle drukte.

Om half elf verlieten we het Statepark richting Lincoln/Woodstock New Hampshire. Eerst de KOA campground gebeld om een plek te reserveren. Er zijn nu nog zo weinig campgrounds open dat we het er eigenlijk niet op kunnen wagen om op de bonnefooi te gaan. Alhoewel deze KOA nog genoeg plek had.

Zo loop je ’s ochtends nog met drie lagen kleding, de koffie die we onderweg bij de Dunkin Donut haalden en buiten opdronken konden we met 2 laagjes kleding af. Het zonnetje scheen lekker.

Vergezeld door nog immer prachtige herfstkleuren reden we door New Hampshire. Nog 10 minuten van de campground verwijderd gingen we tanken bij de ‘slowest pump ever’. Echt niet normaal. We hadden binnen aangegeven dat we voor $40 wilden tanken. Na 10 minuten hadden we pas voor $ 10 getankt en vonden we het wel genoeg. De man die naast ons stond te tanken maakte de opmerking ‘ Isn’t this the slowest pump you’ve ever used?’ OMG echt wel!!
Ik weer naar binnen en aangegeven dat het zo traag ging dat we $10 wel genoeg vonden, geen probleem er werd $30 gecrediteerd. Nu maar hopen dat het ook echt goed is gegaan.

De KOA campground lag er mooi bij. Redelijk open met zo hier en daar een prachtig gekleurde boom, in de verte omringd door de heuvels met vele gekleurde bolletjes. Het was helemaal niet druk, dit was het laatste weekend dat het nog open was.
Ook hier een korte wandeling gedaan. Er was een pad naar de rivier. Dat was niet zo bijzonder dus een stukje verder gelopen naar een klein meertje. Rondje er om heen hier ook niet veel bijzonders dat die gekleurde heuvels ….waar we nog steeds geen genoeg van kregen. Zo mooi.

We wilden eigenlijk een mooie weg gaan rijden de Kancamangus Scenic Byway, op zijn Haags Kankȃhmangus en dit is ook echt de juiste uitspraak! Maar terug bij de camper was het zo lekker in het zonnetje dat we besloten om de rest van de middag niets te doen. Nou ja, niets….
Wasje gedaan, verslag bijgewerkt, foto’s van de camera’s gehaald, Wim onze tijdelijke huis van buiten gewassen, wasje in de droger, verder met het verslag, was opgevouwen en toen natuurlijk moest er ook nog gekookt worden.
In het zonnetje zat ik trouwens nog maar met een laagje kleding en zonnebrandcreme op het gezicht, want mijn neus begon al op de neus van Rudolph te lijken. Eenmaal de zon weg koelde het flink af!