Vancouver

20 en 21 juni 2011

Wat een gave hotelkamer!! Het is meer een suite. We hebben een keuken, een woonkamer en een slaapkamer met 2 queensize bedden, oh ja natuurlijk ook een badkamer(tje) 😉 We dachten een standaard kamer te krijgen, dat is dit zeker niet!!! Wat een ruimte na 4 weken in een camper van 9 meter(ook niet al te klein)!

Vanochtend alle ontbijtspulletjes die we nog over hadden weggegooid..zooo jammer! Als we geweten hadden dat we een keukentje hadden, die hadden we nu nog mooi kunnen gebruiken/opmaken.Net maar weer nieuwe boodschapjes gedaan bij de Safeway.

Camper inleveren vanochtend was zo gepiept. Ze hebben bijna niets nagekeken, ja hoeveel benzine en propaangas er nog in zat Maar of we hadden schoongemaakt….who cares?! Hadden we wel gedaan hoor, we vinden dat dat gewoon hoort.

Taxi werd voor ons gebeld. Dat was nog een aardig ritje naar het hotel in Vancouver, rekening van $ 70!!

Onze kamer was nog niet klaar. Dus bagage gestald en Vancouver gaan verkennen.

Het hotel zit dicht bij Stanley Park. Dat is een heel groot park met rondom een fiets- en wandelpad.We hebben hele coole fietsen gehuurd, citycruisers. Ze fietsten heerlijk!!! Die helm die we verplicht op moesten was wel wat minder 😉

Wat een heerlijke middag hebben we gehad. De rit door Stanley park was heel leuk, lekker relaxt fietsen en genieten van al het mooi’s. Daarna doorgefietst langs de waterkant over het fietspad, zelfs een stukje in de stad gefietst met al het drukke verkeer! Dit was nodig als oversteek naar de andere kant van Vancouver. Via die andere kant weer terug langs het water naar Stanleypark.

Na de fietsen weer te hebben ingeleverd was het maar een klein stukje teruglopen naar het hotel door een leuke straat met allemaal restaurantjes. Hier konden we vanavond vast wel ergens wat lekkers eten.

In het hotel aangekomen was onze kamer natuurlijk allang klaar (het was inmiddels 18:00 uur) en wat voor een kamer!!!

Na een verfrissende douche en en beetje TV gekeken (dat hebben we al 1 maand niet gedaan en dan bedoel ik TV kijken) op zoek naar een restaurant. Nou dat was nog geen 5 minuten lopen. Bij het hotel om de hoek bij een Japanner heerlijk (en veel) gegeten!!

Naast ons zat een dame alleen met een glas wijn voor haar neus. Ze zat schijnbaar om een praatje verlegen want ze heeft ons de hele maaltijd gezelschap gehouden en met ons zitten kletsen. Ze was 76 jaar en beweerde nog nooit haar haar te hebben geverfd…yeah right!!

Nog ff een klein wandelingetje om het eten (het was echt veel) een beetje te verteren en weer terug naar onze kleine ( 🙂 ) hotelkamer.

Daar zitten we nu allebei een beetje in te kakken dus zo maar eens ff die bedden uitproberen zzzzzzzzz

21 juni 2011

Laatste dag in Vancouver en in Canada. We dachten deze nog eens goed te gaan benutten.

Na een goede nachtrust, ieder in een eigen bed wat een ruimte!! ;-), en een zelf geprepareerd ontbijtje waren we helemaal gereed voor Grouse Mountain en Capilano suspension bridge.

Eerst nog even uitvinden hoe we daar moesten komen. De jongeman aan de receptie wist ons dat te vertellen.

Eerst busnummer 5, dan met de waterbus, dan een bus richting Grouse Mountain die ook bij Capilano stopt.

Eerst een dagkaart voor het openbaar vervoer gekocht en onze tocht kon beginnen.

Dat ging allemaal gesmeerd. Het was 10 uur ‘s ochtends dus de straten van Vancouver waren lekker rustig. Bij de eindhalte van bus 5 hadden we nog niet door dat we eruit moesten…’Guys this is the last stop!’ Oeps, thank you!

Een klein stukje lopen naar waterfrontstation voor de waterbus.Die stond net op het punt van vertrekken, dus gauw aan boord en varen maar.

We hadden het er over hoeveel vervoermiddelen we al wel niet hadden gehad in deze vakantie!!

Aan de overkant aangekomen was het de touristen volgen naar de bushalte voor Grouse Mountain.

Er stonden al wat mensen netjes in de rij te wachten. Bus kwam er aan, er komt een stel aan lopen, de deuren van de bus gingen open. Zij stapte gauw achterin. Aso! Ik dacht al dat is vast een Nederlandse (ook vanwege haar uiterlijk)….en ja hoor. Haar man stond zich buiten dood te schamen en gaf haar er nog ff flink van langs in de bus.

Waar zouden we eerst naar toe gaan naar Capilano of Grouse Mountain…hmmmm, denk, peins ja maar eerst door naar Grouse Mountain (daar stapte ook de meeste mensen uit).

Boven op de top had je een prachtig uitzicht over Vancouver. We zijn zelfs nog hoger geweest. Met nog een skiliftje omhoog (niet zo prettig zo helemaal open aahhhhh) en toen nog in een windmolen waar je rondom uitzicht had. Geweldig!!!!

Er was ook een roofvogelshow. Nog een paar gave foto’s geschoten van een Bold Eagle.

Even de innerlijke mens verzorgt en in een volgepropte kabelbaanwagon (of hoe heet zo’n ding) weer naar beneden. Moeten er nou echt zoveel mensen in, er gaan toch nog meer van die dingen!?!?

Hop, weer in de bus naar de volgende attractie Capilano suspension bridge. Wat gaaf!! Een hangbrug over een breed ravijn, een wandeling door de boomtoppen (ook met hangbruggetjes) en een looppad langs een ravijn. Dat laatste was echt een heel stuk van de rotsen af dus je liep als ware door de lucht!!

Inmiddels was het al half vijf, dus weer terug naar Vancouver downtown. Bus, waterbus en trolleybus en we waren bij het hotel.

Ik had nog even gecheckt van de kamer en het is de meest luxe kamer die er is!! We hadden toch echt een standaard kamer, maar who care’s. Not us!

Even gerelaxt op de kamer en op zoek naar een restaurantje voor het avondeten. Wat veel keuze!! Japans, Koreaans, Chinees, Grieks, Thais…maar het is Mexicaans geworden.

Smaakte precies zoals in Mexico!! Het was helemaal niet duur.

Nog een capu gehaald bij Starbucks en die gedronken op een bankje bij het strand terwijl we naar een prachtige zonsondergang keken. Wat een drukte nog op straat. Overal mensen op het gras en op de terrasjes. Aan het joggen, aan het fietsen, skaten…heel gezellig!!! Vancouver is echt een hele leuke stad!! Jammer dat we weg moeten……..

Holland here we come!!!!

And here we are!!! Zitten inmiddels al weer thuis (na een goede vlucht) dankzij Abs die ons heeft opgehaald van Schiphol en veilig heeft thuisgebracht. Thanx Abs!!!