Vlucht naar the US of A

Ik zie op mijn Macbook dat het nu 4:25 AM is in Nederland. Niet zo gek dat ik bijna instort! Altijd lang zo’n reisdag en dan ook nog het tijdsverschil. Toch nog ff een stukje schrijven over vandaag.

Vanochtend vroeg stond onze chauffeur (met partner) stipt om 7:30 uur voor de deur. Onze buurtjes/vrienden Dick en Kitty hadden weer aangeboden om ons weg te brengen. Deze x in hun spiksplinter nieuwe Opel Meriva. Die reed als een zonnetje.

Op tijd afgeleverd bij de gate en daar stond een behoorlijk lange rij bij de incheckbalie! Ach ja, we hadden tijd zat.

Schuivel, schuivel, schuivel. Ik keek stiekem op de bagagelabel van de mensen die achter ons stonden. He, die gingen naar hetzelfde hotel als wij. Ja hoor dezelfde reis als wij, maar dan met een andere eindbestemming. Zo ook een echtpaar dat weer achter hen stond. Ff een praatje gemaakt over de geplande reisroute en eerdere ervaringen. Hier aangekomen (Minneapolis) blijken er trouwens nog veel meer mensen met een relocatie vanuit Forest City te zijn.

Voor de transfer morgen naar het vliegveld staan er om 8 uur 2 shuttlebussen klaar waar 28 mensen mee vervoerd kunnen worden naar de pick-up op het vliegveld voor de transfer naar Forest City waar de campers uitgedeeld zullen worden!

Paspoort check, check, zo gepiept (ja hier gaat het altijd goed maar……..straks meer 😉 ) Geld gewisseld en op voor een lekker bakkie koffie met uitzicht op de vliegtuigen aan de gates. We gingen een selfie maken met Wim zijn camera !##$#@ dat ging niet goed camera viel en kreeg via mijn schoen gelukkig een zachte landing. Zo ff een slok koffie DSC00732Q##@$@# mijn dekseltje zat er niet goed op, wat op mijn broek en ook hier was mijn schoen mijn ‘redding’ want daar viel de meeste koffie op. Dat kon ik gelukkig zo van mijn schoen vegen. Nou dat begon al lekker.

Vlucht ging gelukkig heel voorspoedig en rustig tot de laatste 15 minuten. Vreselijk turbulentie. Puff dat had niet veel langer moeten duren want ik werd al flink misselijk.

Op Dulles airport (Washington) ging het nog steeds voorspoedig. Geen wachtrij bij immigrations….en ik mocht gewoon door!!! What!?!?! Die most wanted met dezelfde achternaam is zeker inmiddels al opgepakt 😉 Koffers stonden al klaar. Die moet je dan zelf 50 meter verderop op een ander band zetten voor de transfer. Security Check was ook zo gebeurd.

Nou we hadden makkelijk die andere vlucht kunnen hebben met 1,5 uur overstap tijd. Zouden we kunnen omboeken? Uhhh not want dat was een vlucht via Chicago ha, ha, ha.

Onze vlucht zou vertrekken van gate D 12. Dat was ongever 15 minuten lopen. Wel lekker om even te lopen zei ik nog tegen Wim. En gelopen hebben we!

We hadden net wat te eten gekocht toen Wim zich opeens realiseerde dat hij zijn dikke jas/vest niet meer had. Diep nadenken….waar had hij die nog voor het laatst. Ik wist zeker dat hij hem bij de Security Check nog had en in zo’n bakje had gelegd voor door de X-ray. Dat hele stuk weer teruglopen maar helaas voor niets want ze hadden daar geen jas gevonden. Bij de info balie gevraagd waar de ‘ lost and found’ was. ‘That’s in the main terminal, you have to get a bus to get there’. But it’s no use to go , because if they found your jacket it probably is not gonna be there yet ’Dag jas! Gelukkig heeft Wim nog wel een regenjas die goed winddicht is. Anders moet hij er hier maar een kopen.

Weer terug gewandeld richting gate 12. Dat stilzitten in het vliegtuig hadden we al weer DSC00735dubbel en dwars ingehaald! Het eten, dat we een half uur geleden al hadden gekocht, opgepeuzeld en voor toe een heerlijke koffie van Dunkin’ Donuts. Yeah! Ik was helemaal blij toen ik die zag. In Las Vegas hadden we daar vorig jaar zulke heerlijke koffie gehad. Ook nu was het weer heerlijk, maar goed van genieten want waarschijnlijk komen we weer geen enkele Dunkin’ Donuts tegen (zo ging het vorig jaar namelijk).

Het vliegtuigje voor de vlucht naar Minneapolis was wel erg klein en heel vol. We zaten op de een na laatste rij vlak bij de WC. Snuf, snuf en dat rook je ook. Bah! Gelukkig viel dat tijdens de vlucht mee, ik zag mezelf alweer misselijk worden maar no worries! Hier op Minneapolis Airport ging ook alles voorspoedig. De shuttlebus naar het hotel hebben we gedeeld met 5 andere ‘ medereizigers’ die morgen ook naar de Ford Fabriek gaan om een spiksplinter nieuwe camper te halen. Wim doet alle lichten uit want hij wil gaan slapen. Dus tijd voor onze eerste nacht in the U S of A.