Vlucht Phoenix – Chicago

30 oktober 2012

Het was nog even spannend vanochtend of onze vlucht wel zou doorgaan. In het hotel had ik het nog gecheckt en er stonden geen bijzonderheden voor de vlucht naar Chicago.

Op het vliegveld ging het inchecken voorspoedig….totdat we door de security control moesten. Wie moest er weer mee, juist ja ik!! Er was iets verdacht in mijn handbagage. Mijn hele tas werd uitgepakt. What’s this, vroeg de douanier/beveiliger zo’n beetje bij elk ding wat hij uitpakte. Opeens moest hij glimlachen. ‘ You’re not laughing about the bird’ , vroeg ik hem. Toen we in Nieuw Zeeland op vakantie waren heb ik een knuffel kiwi gekocht en die gaat nu elke vakantie mee als een soort van mascotte en die zat ook in mijn handbagage. No, no zei hij. Yeah right!! 😉

Uiteindelijk bleek dat ik een klein zakmesje in mijn handbagage had. Dat was weer erg slim van me!!! Had ik helemaal niet meer aan gedacht.

Maar goed, de handcreme en schoenensmeer was geen probleem, dus je kan gewoon cremes meenemen!

Tas weer helemaal inpakken en op naar de gate. Hmmm, vertraging en we zagen dat er een vlucht vanuit Chicago naar Phoenix gecancelled was. Er werd ook omgeroepen dat het nog niet duidelijk was wanneer onze vlucht zou vertrekken.

Uiteindelijk hadden we een half uur vertraging maar kwamen we op de geplande tijd in Chicago aan.

De vlucht verliep goed, weinig last gehad  van turbulentie. Voor drie medepassagiers verliep de reis minder goed.

Ik was in de rij aan het wachten voor de wc. Er stond een jongen voor me die erg wankel stond en het leek alsof hij moest overgeven. De rij schoof op. Ik stond in het gangpad en het meisje in de stoel waar ik naast stond, zat me al aan te kijken. ‘ He’s going to through up’  zei ze…en ja hoor hij kotste gewoon twee mensen die op de rij voor de wc zaten helemaal onder!!! OMG, zo afschuwelijk. De jongen aan het gangpad kreeg echt alles over zich heen en degene naast hem een paar spatters. De kotser wist toen opeens de stewardessen wel te vinden die hem een grote vuilniszak aanboden om nog een keer in over te geven!! Echt zo goor dit!!!

Ik was aan de beurt voor de WC maar liet de ondergekotse jongen voor gaan om zich te kunnen wassen. De stewardess, stond de hele tijd met haar handen te wapperen en te zeggen hoe afschuwelijk ze het vond!!! OMG!  Maar ze kwam ook nog in actie. Ze had een grote doek gehaald en een paar flesjes wodka die ze over de doek gooide en aan de ondergekotste jongen aanbood om zich te ontsmetten. ‘You wish you had a whole bottle of wodka’, zei ik tegen hem. Dat beaamde hij.

Inmiddels waren we al 10 minuten verder en de WC’s waren nog steeds bezet. De kotser kwam van de WC af en kreeg een mondkapje aangeboden met een zakje eronder, die hij MOEST omdoen van de stewardess. Die WC wilde ik eigenlijk niet opgaan, maar nadat de stewardess had gecheckt of het schoon was ben ik toch maar gegaan. Ze hadden alle andere mensen die naar de WC wilden weggestuurd maar ik zat front row en kreeg alles mee. Het was vies en grappig te gelijk!

In Chicago aangekomen zijn we op zoek gegaan naar de blue line (metro/trein richting Chicago downtown) het was even zoeken, maar gevonden. Voor slechts $ 2,25 pp, een rit van ongeveer een half uur en we waren bijna in het hotel.

Nog 2 blokken lopen, nou het viel reuze mee met de wind, en daar was het hotel.

De spullen naar de kamer gebracht en op pad  om een hapje te eten. In de cityguide die we op het vliegveld hadden gepakt had ik een aziatisch restaurant zien staan die me wel wat leek.  In dezelfde straat als het hotel.

Het was  lekker!!! We hebben een sushi love boat genomen. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

CIMG1710 CIMG1712 CIMG1714

Zo nu ga ik even douchen en kan Wim de eindredacteur het verslag gaan lezen, en op zeker wat correcties aanbrengen.

Morgenochtend nog de gangster uithangen in Chicago en dan om een uur of 2 weer richting vliegveld en back to Holland!!