Wandeling La Fortaleza

20 oktober 2014

Wat ben ik blij dat ik de wandeling van vandaag kan navertellen! Ja, ja Wim zegt dat ik me aanstel maar we hadden een klimmetje vandaag die ik vreesde niet te overleven! 🙁

Vandaag is de dag na de heftige storm die over Tenerife heeft geraasd.
Hier aan de zuidkant wel veel regen en wind maar niets om je zorgen over te maken. Op TV zagen we dat het in het noorden wel heel heftig was!!

Vandaag was de rust weer gekeerd wel wat wolkjes toen we om 9 uur weg tufden richting NP El Teide om wandeling 1 te gaan doen die we afgelopen vrijdag niet hebben kunnen doen vanwege…dat weten we eigenlijk nog steeds niet precies, iets met control the Mufflons…maar we hebben weer geen enkel dier gezien tijdens de wandeling.

Op de parkeerplaats bij El Portillo aangekomen kwamen de muts, handschoenen, het vestje en de jas goed van pas!! Brrrrr slechts 7 graden en een windje. Goed aangekleed Tenerife116startten we de wandeling die volgens het gidsje een leuke start was om het NP te ontdekken. Het begin stuk van de wandeling was makkelijk met uitzicht op de Teide. Nu met een besneeuwde top!

Tenerife118De rode vesting kwam na ongeveer 1/2 uur redelijk in zicht, nog een 1/2 uur doorlopen en we waren er. Links er langs volgens de GPS (ja hij doet het weer! 🙂 ) en toen een stuk klimmen om boven op de rode vesting te komen.

OMG het waaide daar hard!!! Woeiiiii, woeiiii, klauter, klauter weer ff stoppen want er kwam een windvlaag. Madre mia waar zijn we aan begonnen!!!! 🙁 Het was niet eens zo moeilijke klim maar met windvlagen van windkracht 10 was het echt niet leuk!!!! We hebben zelfs daar nog koffie gedronken! Ja je weet maar nooit hoe het verder op is volgens Wim. Woeiiii koffie waaide gewoon langs de beker waar het in moest! Madre mia!!! Woeiiii, daar kwam de wind weer…stil blijven staan goed vasthouden tegen de rotsen aangedrukt en weer een paar rotsjes omhoog…..woeiiiiii 🙁 Maar we hebben het gered, wat was ik blij toen we boven waren!!!!

Boven waaide het nog steeds hard maar daar was het lekker breed dus weinig kans om naar beneden te waaien! Mooi uitzicht! De Teide was weer de constante factor.

Aan de andere kant de vesting af ging een stuk makkelijker! Nog ong 1 uurtje teruglopen en we waren weer bij het 500’tje. Totaal ongeveer 4,5 uur over de wandeling gedaan.

Je kan trouwens gewoon spullen in je auto laten liggen 🙂 Ik dacht dat ik de GPS aka Carmen in mijn rugzak had gestopt….woehaahahaa lag nog op het dashbord helemaal in het zicht 🙂

Doorgereden naar het noorden naar het dorpje La Orotava met een leuk oud centrum. Tenerife132Daar nog een half uurtje doorheen gewandeld, een drankje en een hapje genuttigd en via de snelweg weer terug naar het appartement met het mooie uitzicht.